Zawsze pod koniec kwartału robię przegląd celów i staram się jeszcze mocniej zmotywować do działania (odsyłam do wpisów z pierwszego i drugiego kwartału). Z racji zbliżającego się końca roku – tak, to już tylko trzy miesiące! – maksymalnie skupię się na tym, co najważniejsze. To już ostatni dzwonek, aby zrealizować noworoczne postanowienia.

Tylko to, co ważne

W tym tygodniu realistycznie i krytycznie spojrzę na moją listę celów i rzeczy do zrobienia, którą przygotowałam sobie na początku roku. Przez kolejne miesiące dopisywałam do niej dodatkowe punkty i inspiracje, przez co zrobiło się na niej dość „tłoczno”. Czas więc na szybki przegląd i usunięcie tych, których nie chcę lub nie uda mi się zrealizować w tym roku. Zostają tylko priorytety – najważniejsze punkty, którymi naprawdę chcę się zająć.cytat pozytywne miejsce p dolan samodokonalenie

Wyzwaniewyzwanie 38 perfekcyjny rok pozytywne miejsce okresl priorytety

Na czym powinnam się skupić, aby za trzy miesiące podczas rocznego podsumowania, móc stwierdzić, że to był udany rok, że jestem z siebie zadowolona?

Wytrwałość kluczem do sukcesu

Co zrobić jednak, gdy zamiast motywacji do działania, nachodzą mnie myśli, że szkoda się męczyć, lepiej to zostawić i zająć się czymś mniej wymagającym, a najlepiej nic nie robić (zwłaszcza, gdy cel jest daleko i nie widzę jeszcze rezultatów swojej pracy)?wyzwanie 38 perfekcyjny rok pozytywne miejsce okresl priorytety rysunek

Wtedy tym bardziej powinnam dalej wytrwale dążyć do celu ;)

Zapytasz pewnie, gdzie tu motywacja? Okazuje się, że opłaca się być wytrwałym, a silną wolę można wyćwiczyć. Wytrwałość i sumienność w jednym obszarze, ułatwia nam bycie wytrwałym w innych.

Wyniki jednego z badań pokazują, jak duże korzyści może przynieść konsekwencja i wytrwałość w dążeniu do realizacji celu. Osoby biorące udział w badaniu zostały poproszone o wykonywanie od 3 do 4 razy w tygodniu wybranej formy ćwiczeń. Po określonym czasie, badacze ze zdumieniem odkryli, że oprócz korzyści wynikających z samego faktu uprawiania sportu, regularne i wytrwałe „ćwiczenie swojej silnej woli” przyczyniło się do szeregu innych pozytywnych zmian w zachowaniu badanych osób.

Poziom stresu obniżył się, zmniejszyła się ilość wypalonych papierosów, wypijanej kawy i alkoholu. Wzrosło natomiast poczucie własnej skuteczności. Dodatkowo uczestnicy badania zaczęli się lepiej odżywiać, bardziej dbać o porządek, stali się bardziej punktualni i mniej impulsywni w wydawaniu pieniędzy. Więcej czasu poświęcali na naukę kosztem czasu spędzonego przed ekranem telewizora. (Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj: „Rola wyobrażeń w osiągnięciu celów. Stymulacje mentalne.” Ewa Jarczewska-Gerc)

Podsumowując, trenowanie swojej samokontroli w jednej dziedzinie uczy regularności i wytrwałości także w innych obszarach życia. Ustalenie kilku priorytetów i wytrwanie chociaż w jednym z nich, ułatwi nam zrealizowanie pozostałych.

Perfekcyjny Rok – Lista wyzwań na 52 tygodnie >>