Pamiętasz nasze pierwsze wyzwanie Perfekcyjnego Roku, w którym wyznaczyłyśmy cele noworoczne? Zastanawiałyśmy się wtedy jak będzie wyglądać nasza przyszła „najlepsza wersja siebie”. Masz jeszcze te zapiski? Pierwszy kwartał roku za nami, więc czas zrobić mały przegląd i sprawdzić ile z naszych celów udało się już osiągnąć.

Jeśli jeszcze nie wdrożyłaś w życie postanowień noworocznych i nadal czekasz na „idealny moment”, aby zacząć – to potraktuj początek tego tygodnia jako Ten Idealny Moment ;)

A jeżeli już coś zaczęłaś robić, ale narzuciłaś sobie za szybkie tempo i gdzieś po drodze straciłaś zapał, to w tym tygodniu mobilizujemy wszystkie siły i „ładujemy baterie” naszej motywacji do dalszego działania :)

Działaj małymi krokami

Zauważyłaś pewnie, że jestem wielką zwolenniczką zasady małych kroków. Sprawdza się ona zwłaszcza wtedy, gdy mamy bardzo napięty grafik i wydaje nam się, że już nic nie zdołamy do niego wcisnąć. Zawsze jednak uda się znaleźć 15 minut, które możemy dowolnie zagospodarować.

Kiedyś uważałam, że jeśli nie mam odpowiednio dużo czasu, aby od początku do końca wykonać dane zadanie, to nie zabierałam się za nie, dopóki tego czasu nie znalazłam. Nie chciałam przerywać pracy w połowie, a później znowu do niej wracać. W rezultacie, dużo zadań czekało na swoją kolej lub po prostu o nich zapominałam.

Teraz jednak lubię wykorzystywać każdy wolny kwadrans. Nie czekam na idealne warunki, bo mogę długo czekać ;)

Jeśli wykonanie danego zadania wymaga dwóch godzin (np. stworzenie rysunku do wpisu), a wiem, że ciężko będzie mi je wygospodarować, to dzielę zadanie na mniejsze kroki – najpierw zastanawiam się nad koncepcją, później robię szkic, a na końcu koloruję. Czasami zajmuje mi to cały dzień (kilka razy po 15 minut), a czasami…cały tydzień.

Może się to wydawać zniechęcające, ale liczy się efekt – zadanie wykonane. Lepiej podjąć nawet minimalne działanie każdego dnia, niż nic nie zrobić.

Wyzwanie

Codziennie przez najbliższy tydzień, gdy tylko będę miała 15 minut wolnego czasu, zadam sobie pytanie:

Co mogę zrobić w tej chwili, aby przybliżyć się do realizacji mojego celu?

A potem oczywiście to zrobię ;)wyzwanie 15 perfekcyjny rok pozytywne miejsce dzialaj malymi krokami

Poniżej kilka przykładów jak można wykonać to wyzwanie. Jeśli Twoim celem jest:

przeczytanie większej ilości książek – poświęć na to 15 minut przed spaniem,
zrobienie porządków – przez 15 minut każdego dnia porządkuj przestrzeń (lub wyrzuć chociaż jedną zbędną rzecz),
aktywność fizyczna – zrób krótki trening,
nauczenie się czegoś nowego – przeznacz na to codziennie 15 minut,
dbanie o siebie – codziennie zrób coś dla urody, np. mini-SPA (w poniedziałek peeling, we wtorek maseczkę itd.)

Pomyśl, ile pozytywnych zmian możesz wprowadzić w ciągu tygodnia :)

Nie porównuj sięwyzwanie 15 perfekcyjny rok pozytywne miejsce dzialaj malymi krokami rysunek

Przy tym podejściu ważne jest, aby być dla siebie wyrozumiałą i nie porównywać się do innych ludzi. To bardzo ważne i cały czas się tego uczę.

Każdy ma swój plan dnia, swoje priorytety, każdy też jest na innym etapie życia. Każdy natomiast ma do dyspozycji 24 godziny i rozdziela je według uznania.

Przykładowo, przy moim planie dnia i obowiązkach, mogę przeznaczyć pół godziny trzy razy w tygodniu na ćwiczenia fizyczne. Ktoś inny może poświęcić na to dużo więcej czasu. Wiadomo, że taka osoba szybciej może osiągnąć swój cel, jakim jest wymarzona sylwetka.

Ktoś mądry powiedział: „nie porównuj się do innych, porównuj siebie z dzisiaj do siebie z wczoraj”. Jeśli będę lepsza od siebie z wczoraj, to w moich oczach już odniosłam sukces.

I takich małych sukcesów życzę sobie i Wam każdego dnia :)

Perfekcyjny Rok – Lista wyzwań na 52 tygodnie >>